10 Ocak 2018 Çarşamba

Wi Fi Parolasını Komut Satırından Öğrenme (Tüm işletim sistemlerinde)

         Merhaba,
Günümüzde sıklıkla yaşadığımız sorunlardan birisi aslında kayıtlı olan wi-fi parolamızı uzun süre elle girmediğimiz için unutuyor olmamız.
Bir arkadaşımız geliyor wi-fi parolan neydi diyor ancak hatırlayamıyoruz. Şimdi buradan her yerde bulabileceğiniz ağ bağlantılarından bulma yöntemini anlatmayacağım. Bana göre bu durumda en kolay yol programsız komut satırında öğrenmek. İşletim sistemi şu bu hiç bir şey fark etmez. Yaz komutu öğren :)

Şöyle ki komutumuz "netsh" Kullanımı ise şu şekilde;
Öncelikle “Başlat >> Çalıştır” bölümünü açınız. Kısayol olarak klavyenizden “Windows + R” tuşlarına basabilirsiniz.
Çalıştır ekranına “cmd” yazarak, ‘Enter’a tıklayın.
Açılan ekrana aşağıdaki komutu yazın. Yalnız "Profil Name=" yazan kısma kendi ağ adınızı yazın.

c:\netsh wlan show profile name=tenekecezve key=clear

         Burada benim SSID yani wireless görünüm adım tenekecezve, diyelim ki sizinki tılgın3524 siz oraya bunu gireceksiniz.
Bu komutu yazdığınızda size aşağıdaki gibi bir ekran gelecek;


Key Content karşısında yazan kısım sizin wifi parolanızdır.
Şimdi bunun ne avantajı var ben zaten bağlantılarımdan sağ click şu bu öğreniyordum. Öyle demeyin bu öğrenme işi her işletim sisteminde ufak tefek farklılıklarla karşımıza çıkıyor. Kaldı ki hiç bir şey bilmeyen birine bunları anlatmak zulm oluyor. Bu şekilde çok avantajlı.
Ayrıca o anda bağlı olmanız gerekmez bağlantı olmadan da bu parolayı görebilirsiniz. Zaten bu komut o kayıtlı parolayı karşınıza getiriyor.

Tabi şöyle de bir durum var, eğer ki şifre değişikliğinden sonra bir daha bağlanmamışsanız bu eski parolayı gösterecektir. Bu komut wifi şifre kırma komutu değildir. Var olan, daha önceden bağlandığınız ve bilgisayara girdiğiniz mevcut parolayı gösterecektir.

Sevgiler...

Soru ve sorunlar için yorum bölümünü kullanabilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder